Kaksi kuikkaa lipuu vedessä.

Jäsenemme

Mullistamme suomalaista hautaamista ja kuolemaan liittyviä palveluita

Post Mortem kehittää suomalaista hautaamista ja kuolemaan liittyviä palveluita, tarjoamme Inhimillisyyttä ja tutkittua tietoa moninaisten elämänkatsomusten ja toiveiden kohtaamiseen. Olemme sitoutumaton yritys, jonka tekeminen perustuu tahtoon tuottaa hyviä hautaamiseen ja kuolemaan liittyviä palvelukokemuksia kaikille. Oletpa sitten viranomainen, joka kohtaa surevia läheisiä, hautaamista järjestävä omainen tai hautaamisen alalla työskentelevä henkilö, sujuvat ja inhimillisemmät toimintatavat helpottavat ja tukevat sekä ammattilaisia että läheisiä.

Kulttuuria, viisausperinteitä ja luontoyhteyttä Pohjois-Karjalasta

Karhun Talo tukee Suomen Luontohautausliiton toimintaa. Yhä useammat ihmiset kaipaavat yhteyttä esivanhempien käyttämiin ja hyväksi havaitsemiin hautaustapoihin, jotka välittävät luontoyhteyttä ja kulttuurisia juuria. Karsikkopuut, muistolehdot, hiidet, hautasaaret ja kuppikivet ovat osa perinnettä, johon moni kokee sielullista yhteyttä ja kaipuuta. Hautauspaikkojen ei tulisi olla monopolisoitu seurakuntien toimesta kuten nykypäivänä, vaan mahdollisuuksia luonnollisiin hautapaikkoihin tulisi edistää. Luontohautausliitto on tärkeä yhteisö vaikuttaa siihen itsemääräämisoikeuteen, mikä henkilökohtaisesti ja kulttuurisesti liittyy hautausperinteisiin ja -paikkoihin.

ON HIENOA, ETTÄ LUONNONLÄHEINEN TAPA TEHDÄ HAUTAJAISIA ON MAHDOLLISTA

Olen Niko Puumalainen, kuopiolainen itseoppinut valokuvaaja. Olen kuvannut hautajaisia vuodesta 2013 lähtien. Kuvaajana kohtaan elämän sen kaikissa sävyissä. Koen luonnon todella tärkeäksi, olen ja liikun paljon luonnossa, luonnon kiertokulkua ihmetellen ja aistien. Kuolema on päätepiste ihmisen elämälle tässä ajassa – elämälle, joka on arvokas ja merkityksellinen. Hetki, jolloin tästä maailmasta lähdetään ja siirrytään toisaalle, on arvokas, hauras ja myös kaunis asia. Se on suuri muutos läheisille, kun on luovuttava rakkaasta ja tärkeästä ihmisestä. Pyrin aina kuvaamaan hautajaiset niin, että siitä jää arvokas muisto vainajan omaisille. Aina kunnioittaen elämää. Luonnonläheinen tapa toteuttaa hautajaisia tuntuu omaan ajatusmaailmaan sopivalta. Olla osana syntymää, elämää ja kuolemaa, se on luonnollisinta mitä on.

HALUAN OHJATA IHMISIÄ TAKAISIN OMAN LUONTONSA ÄÄRELLE

Olen Nina Pyykkönen, ammatiltani erikoispsykologi PsL, psykoterapeutti, kouluttaja, työnohjaaja, jungilainen coach, ekoterapeutti ja Qigong-ohjaaja. Olen myös shamanistisen perinteen ja työskentelyn opiskelija ja harjoittaja. Kaikkeen työhöni liittyy syvätason ekoterapeuttinen, luontoyhteyteen ja ekosysteemisyyteen liittyvä säie. Ammatillinen kokemukseni on, että nykyihmisen kärsimys liittyy suuresti luontoyhteyden kokemuksen katkeamiseen ja elämän merkityksellisyyden katoamiseen. Siksi haluan ohjata ihmisiä takaisin oman luontonsa äärelle, sekä kokemuksen, oivalluksen että henkisyyden tasolla.

HAUTAUSPALVELUA LÄMMÖLLÄ JA MUTKATTOMASTI

Hautauspalvelu Kuusiniemi Oulussa sekä Kukka ja Hautaus Heikkilä Kuusamossa huolehtivat siitä, että poismenneen viimeinen matka on yhtä arvokas kuin hänen elämänsä. Autamme läheisiä hautausjärjestelyissä ja myös menetykseen liittyvässä surutyössä. Toimimme avoimesti ja läpinäkyvästi – luonnollisesti. Omaisille kerrotaan erilaisista vaihtoehtoisista toimintatavoista ja myös kustannuksista. Henkilökuntamme palvelee lämmöllä ja mutkattomasti. Surullisen asian äärellä haluamme toimia niin, että jäähyväisten jättäminen olisi mahdollisimman luonnollista.

Hautauspalvelu Kuusiniemi
Kukka ja Hautaus Heikkilä

Haluatko mukaan tälle sivulle?

Jäsen, haluatko esittelyn sivulle? Lähetä aineisto: